Pomysły na projektowanie stron rosną jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, ponieważ coraz większa ilość Nabywców w Polsce „robi sprawunki” przez internet, zaś do sklepików stacjonarnych idą wyłącznie zaznajomić się z wytypowanym produktem (więc tym, jak on w rzeczywistości wygląda). Zdarza się, że całe interesy przenoszą się do wirtualnego świata, zostawiając puste lokale i licząc na duże oszczędności. Co więcej każdy Odbiorca czasem może liczyć na to, iż towar jest faktycznie wysokiej jakości, m in. żaden inny potencjalny Nabywca go wcześniej nie przymierzał. Niewielkie oraz poważne firmy zgłaszają się więc do agencji reklamowych, aby te zajęły się wykreowaniem fascynującej i skutecznej witryny. Konstruktorzy stron wymyślają zatem coraz to bardziej nowatorskie taktyki, w większości oparte na WordPressie.
Najsilniejszym kierunkiem w 2016 roku była jednolitość szaty obrazkowej oraz umieszczenia wszelkich motywów na stronie. Zazwyczaj była ona rozdzielona na dwie czy trzy części, jednakże konsumenci ekspresowo się znudzili kopiowanymi wzorcami. Wszelakie renomowane strony internetowe, przykładowo sklepików z ofertą produktów drogeryjnych, wyglądały analogicznie, zaś to na sto procent wpłynęło na sprzedaż. Aktualnie podział witryny, projektowanie grafiki i kolejnych motywów w zasadzie nie dochodzi do skutku już na owych regułach. Webmasterzy dążą do uwypuklenia charakterystycznych cech specjalności Klienta.
Styl ów był wyjątkowo modny i polega na wyzyskaniu przez grafikę pełnej rozległości monitora. Po pierwsze – koncentracja nabywcy bynajmniej nie roztacza się na różne inne drobiazgi, po drugie – stymuluje świetnie dobraną grafiką do późniejszego sprawdzania witryny. Ekrany początkowe wypełnione są w całości grafiką, grafiką ze sloganem czy guzikami akcji. Mogą być stałe lub spełniać rolę slydera. Niewątpliwym plusem jest to, iż niniejsze elementy przystosowują się do monitorów na notebookach oraz ogromnych monitorów. Świetnej jakości grafikę powinno wykonać profesjonalne studio graficzne.
Duża, świetnej jakości grafika przyciągnie spojrzenie niejednego Nabywcy. To efektywny pomysł, aby ożywić wygląd strony. Część ludzi jest wzrokowcami, stąd tym bardziej opłaca się w taki komponent zainwestować. Mówiąc w skrócie nie wykorzystujmy w rzeczywistości jednak z tzw. banków nieodpłatnych grafik, w szczególności wówczas, gdy nasza marka ma się niewątpliwie wiązać z profesjonalizmem. Dużo lepiej zlecić przygotowanie elementów graficznych skutecznemu grafikowi, który zadba o to, ażeby wszystkie posiadały stosowny nastrój i harmonizowały z porządkiem strony.
Material design to styl bazujący na gładkich kolorach oraz na zastosowaniu świateł i cieni. Google zasugerowało się tu klasycznym papierem oraz atramentem. Głównym motywem było zwiększenie czytelności witryn, jak również polepszenie defektów, jakie były widoczne w trendzie flat. Ogólnie rzecz ujmując material design to: położenie w trójwymiarze (odpowiednio z hierarchią motywów), wyraźne i doskonale wpasowane odcienie (jeden kolor pierwszorzędny oraz kolejny odcień specjalny, np. do wyróżnień), intuicyjne ikonki (maksymalnie gładkie, z wygładzonymi wykończeniami prostych, z użytkowaniem proporcji 2dp), zdjęcia i ryciny wektorowe (dobrane do klimatu strony; napis znajdujący się na fotografii musi obowiązkowo znajdować się na gradiencie; ogólnie rzecz ujmując nie wolno przesadzić z przyciemnianiem) oraz typografia oparta o kształt Roboto.
Spora liczba użytkowników Internetu nie przyjmuje od sprzedawców tego, czego się domagają. Wpadają na stronę internetową oraz co oglądają? Niespecjalny projekt logo, bardzo dużo bezużytecznych wpisów (jakie można przewijać w nieskończoność), zaś na koniec są obrzucani ulotkami informacyjnymi o tym, aby koniecznie wpisać się do newslettera, zaczerpnąć z promocji (które z pewnością za sekundę się zakończą) czy porozmawiać z zawodowcem (który co kilka sekund włącza się na czacie oraz nie jest to „żywa jednostka”). Klienci potrzebują tego, ażeby uzyskać emocjonalną łączność z artykułem czy jeśli to możliwe – ze sprzedającym. W ogóle nie chodzi w tym miejscu o „targowanie się”, lecz sposobność zaufania. Dobrym konceptem jest stąd opowiedzenie cokolwiek o swej firmie. Od niedawna definiuje się to słowem „storytelling”, więc mówienie o takich rzeczach, jak: kim się jest, co jest w stanie zaoferować ten wytwórca itd. Wymieniona odmiana reklamy błyskawicznie dochodzi do nabywców oraz zapewnia korzystniejsze wyniki niżeli drażniące okna, które wyskakują na stronie.
Jeśli planujesz dowiedzieć się dużo więcej, wejdź w odsyłacz obok – Grafik Toruń – a znajdziesz dużo więcej informacji.