Obecnie da się zauważyć, że bez odpowiedniego wypromowania strony internetowej, widoki na dobre wyniki naszej działalności są relatywnie nieduże. Szczęśliwie, dzięki rozwojowi technologii, Google wykreowało skomplikowany system, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Interesantów z pobliża, potrzebne jest odpowiednie wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo okoliczności, które opiszemy w poniższym tekście.
Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej witryny w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z określonego kręgu, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet wyznaczonej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie stwierdzić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Możemy to bez trudu zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy agencji nieruchomości. Jeśli wyszukujący jest w tym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące wytypuje nam najwłaściwiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Liczby są jednoznaczne – powyżej 95% Konsumentów poszukuje w pierwszej kolejności firm i usług z ich okolicy, aby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Trzeba poczynić co w naszej mocy, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, bo więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a ponad 80% używających telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, koniecznie powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?
Tak samo jak w temacie szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż wielce istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać treść oraz zatroszczyć się o to, aby publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pochylić się nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
– linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby informacje o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach związanych z branżą turystyczną,
– zgodność danych identyfikujących korporację – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,
Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps
Bardzo ważne jest zrobienie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do robienia wizytówek zakładów, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że szukający, korzystający z lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest zbyt skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i odpowiedniej znajomości tematu.
Żeby dodatkowo zwielokrotnić swoje perspektywy na przekonanie lokalnych Konsumentów, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Spróbujmy wcielić się w rolę szukającego i zastanowić się, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba periodycznie je uaktualniać. Kolejno tworzymy dla Twojej firmy jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa spółki. Kiedy już przejdziemy przez te elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.
Należy pamiętać – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Gdy zasłużymy na większą liczbę pozytywnych opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Odbiorców oraz budowanie przewagi nad konkurencyjnymi firmami.
Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy sposób, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie witryn. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.
Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy
Pozycjonowanie stron Toruń