Ostatnie lata to nieustanny postęp idei konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, ciągle szukają kolejnych rozwiązań i chcą mieć coraz więcej. Niewiele wskazuje na to, że ten trend się szybko odwróci. Nabywanie luksusowych artykułów to również, ale pozostają przecież oprócz nich środki czystości, jedzenie – czyli najzwyczajniej to, co jest nam nieodzowne do funkcjonowania. Sporo osób nie zatrzymuje się zbytnio i w wyniku tego, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Receptą może stać się sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.
Z pewnością kojarzymy wiele przykładowych jednostek, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Nabywają produkty hurtowo w supermarkecie dwa razy w miesiącu, by odjąć sobie bezustannego wyłażenia po kluczowe towary. Obecnie przykładowe sieci idą krok naprzód i świadczą takowym dostarczenie asortymentu pod drzwi.
Przywołana płaszczyzna tyczy się głównie osób zalatanych, siedzących godzinami w gabinecie. Nie wyglądają na zachwyconych, kiedy muszą udać się na świąteczny shoping. To właśnie oni chętnie czerpią garściami z korzyści jakie daje sklep internetowy i hurtowo zamawiają gifty dla rodziny. Mając to na uwadze – to oni będą naszą grupą odbiorców, i co widać w analizie – bardzo szeroką.
Nakreśliliśmy już najważniejszy powód zorganizowania sklepu internetowego, obecnie winniśmy rozpatrzyć jak nasz sklep ma się prezentować. Nie możemy rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeżeli sklep internetowy ma Wam duże korzyści, wówczas zaczynamy od tzw. analizy SWOT. Zbadanie silnych oraz słabych stron, szans i niebezpieczeństw to całkowita podstawa. Obejmuje to kwestię tak naszego nowo powstałego sklepu, jak i konkurencji. Należy zbadać jakie liczby osiągają, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.
Kolejna sprawa to określenie grupy , do której chcemy trafić. Nie ma tutaj reguły. Otwarty przez nas e-sklep może być dostosowany do Klienta uniwersalnego, który będzie mógł wybierać spośród dużej ilości kategorii produktów, ale również dla przykładu zwabiać do sklepu internetowego przede wszystkim kobiety, z powodu licznej oferty kosmetyków. W tym przypadku najważniejszy jest Twój plan biznesowy. Rzetelnie przeanalizujcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Może tak się zdarzyć, iż będziesz musiał na początek ograniczyć się do konkretnego obszaru – np. miasta.
Należy pamiętać, że uruchomienie sklepu internetowego ma bardzo wiele wspólnego z działalnością gospodarczą. Konieczne będzie podjęcie któregoś z tych działań:
Kolejna istotna sprawa dotyczy produktów. Gdy już zdecydujemy się czy zaoferujemy coś branżowego, z mniej popularnej branży, czy też towary uniwersalne, wyrabiane na szeroką skalę, możemy się skupić na właściwym wyselekcjonowaniu kolportera. Odpowiedzialność, punktualność i zaufanie, to winna być grupa cech, na jaką należy spojrzeć przy kontraktowaniu. Rzecz jasna ważny dla nas będzie też uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Sprawa dostawcy załatwiona? W kolejnym kroku wypada zatroszczyć się o prezentacje oferowanych przedmiotów. Dlaczego ma to niebagatelne znaczenie
Wchodzimy w tym momencie w kwestię promowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Gdy chcemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, wówczas należy skierować uwagę na zredagowanie oryginalnych opisów – łatwo do zapamiętania dla Klientów, ale także uregulowane pod SEO, żeby dobrze nam znana wyszukiwarka Google wystawiła nam wysoką ocenę jakości. Jeśli powielimy treść z innej strony – nasza wyrocznia zakwalifikuje nas negatywnie i nie zagwarantujemy sobie wysokiej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.
Gdy już przypilnowaliśmy powyższego – pora na udostępnienie konkretnych form płatności. Do popularnych zaliczamy:
– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24
Z pewnością będziemy chcieli także dać Klientom uregulowanie należności przy odbiorze i z góry. Istotnym jest, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– np. przy pomocy szyfrowania SSL. Dzięki temu nasi Klienci obdarzą Was większym zaufaniem.
Wizja jest, poznaliśmy mocne i słabe strony konkurencji, mamy już biznes plan oraz odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Czas na krótkie omówienie kwestii technicznych.
Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. Polecamy nie robić tego na własną rękę, tylko posiłkować się wiedzą ekspertów. Niekiedy starczy chociażby bezpłatny software, lecz jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.
Domena może być dostarczona w parze z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeśli nie dostaniemy takiego bonusu – to w takiej sytuacji będziemy zmuszeni ją dodatkowo kupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .
W kwestii hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – co naturalnie zależy od wielkości sklepu internetowego. Nie polecamy używania darmowych hostingów – mają one zdecydowanie za dużo ograniczeń, co utrudni nam pracę.
Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/